Formule 1

George Russell vreest voor dreiging van Hamilton: “Lewis staat duidelijk voor me”

Uitgegeven door Frank Korsel • 24 juni 2026 08:01

George Russell vreest dat Lewis Hamilton na zijn overwinning in Barcelona echt mee gaat dingen om het kampioenschap.

George Russell Lewis Hamilton

Na een moeizaam debuutseizoen bij Ferrari is Lewis Hamilton van de hatelijke nul overwinningen af. Door een goede racepace en een vleugje geluk met de Virtual Safety Car schreef Hamilton op het Catalaanse asfalt zijn eerste GP-overwinning in het rood op zijn naam.

Na twee P2’s in Canada en Monaco bezegelde hij de drietrapsraket met de winst op het circuit waar hij al zes keer eerder zegevierde.

Hamilton ontpopt zich als darkhorse in de strijd om de titel nu Mercedes-coureurs George Russell en Kimi Antonelli beide al eens zijn uitgevallen door technisch malheur. "We zagen het bij McLaren in Miami, waar ze een ijzersterk weekend hadden, en daarna hebben wij en Ferrari een stap vooruit gezet", deelde Russell in gesprek met de internationale media.

Russell kende een moeilijke periode. Zijn laatste podium voor de tweede plaats in Barcelona scoorde hij tijdens het tweede raceweekend in China. In Canada viel hij vanuit leidende positie uit en in Monaco kwam hij puntloos over de eindmeet.

Het podium in Barcelona was voor de coureur uit King’s Lynn dan ook een opsteker die zeer welkom was. Dat teamgenoot en kampioenschapsleider Antonelli met technische problemen uitviel zal koren op de molen zijn voor Russell om de aansluiting in het kampioenschap weer terug te vinden.

Het gat naar Antonelli slonk in Barcelona. Maar langzaam maar zeker ziet de Brit zijn landgenoot Hamilton verder uit zicht verdwijnen. Het verschil bedraagt nu negen punten in het nadeel van Russell. Na de Grand Prix van Miami was het verschil 29 punten, in het voordeel van Russell.

De ommezwaai van performance bij Hamilton zorgt toch voor knikkende knieën bij Russell. "Op dit moment staat Lewis duidelijk voor me in het kampioenschap", zei hij. "We moeten afwachten hoe het zich over een paar races ontwikkelt."

"Ze hebben een grote verbetering doorgevoerd en ik denk dat de ontwikkelingscurve voor alle teams momenteel erg steil is. Wie die verbeteringen het eerst doorvoert, zet een stap vooruit.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS